BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VTIMEZONE TZID:Europe/Budapest BEGIN:STANDARD DTSTART:20101031T020000 RDATE:20110327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20111030T020000 RDATE:20120325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20121028T020000 RDATE:20130331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20131027T020000 RDATE:20140330T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20141026T020000 RDATE:20150329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20151025T020000 RDATE:20160327T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20161030T020000 RDATE:20170326T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20171029T020000 RDATE:20180325T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20181028T020000 RDATE:20190331T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20191027T020000 RDATE:20200329T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:STANDARD DTSTART:20201025T020000 RDATE:20210328T030000 TZOFFSETFROM:+0200 TZOFFSETTO:+0100 TZNAME:Europe/Budapest CET END:STANDARD BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20100715T000000 RDATE:20101031T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20110327T030000 RDATE:20111030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20120325T030000 RDATE:20121028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20130331T030000 RDATE:20131027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20140330T030000 RDATE:20141026T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20150329T030000 RDATE:20151025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20160327T030000 RDATE:20161030T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20170326T030000 RDATE:20171029T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20180325T030000 RDATE:20181028T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20190331T030000 RDATE:20191027T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT BEGIN:DAYLIGHT DTSTART:20200329T030000 RDATE:20201025T020000 TZOFFSETFROM:+0100 TZOFFSETTO:+0200 TZNAME:Europe/Budapest CEST END:DAYLIGHT END:VTIMEZONE BEGIN:VEVENT UID:c5cf8c2a3e9bf2cf4a16b2493d63f520 CATEGORIES:Liturgikus naptár CREATED:19700101T010000 SUMMARY:Kármelhegyi Boldogasszony DESCRIPTION: \n A XIII. század elején Albert jeruzsálemi pátriárka adott Szabályt azokn ak a Kármel-hegyén, az ún. Illés-kútnál letelepedett remetéknek, akik a Kár melita Rend első tagjai lettek a Regula közös megélésével. A közösség első kápolnáját a Boldogságos Szűz Mária tiszteletére szentelték fel.\n Amikor p edig Európába kellett jönniük, a török támadások következtében elhagyva ere deti helyüket, magukat a „Kármelhegyi Boldogasszony Testvéreinek” kezdték h ívni, amit az Egyház hivatalosan is elfogadott és megerősített. A Kármel te hát alapítása kezdeteitől fogva a Szent Szűz tiszteletére szentelt rendként értelmezte önmagát, s ezt az Egyház is megerősítette. A Boldogságos Szűz M ária személye a Kármel lelki tapasztalatában tehát központi szerepet tölt b e, nem annyira jámbor máriás gyakorlatok, hanem az evangéliumi tökéletesség re való törekvés sajátos módja által, amit az első szerzetesek Mária példáj ára és vele egyesülve – mindenekelőtt az állandó imádság és Isten igéjének hallgatása, befogadása révén – vágytak megvalósítani.\n A Kármelhegyi Boldo gasszony emlékünnepének első nyomairól a XIV. századi Angliából vannak forr ásaink. A Rend Pátrónája iránti hálaünnepként tartotta július 17-ét, ami va lószínűleg a II. Lyoni Zsinat utolsó ülésével lehet kapcsolatban (1274. júl . 17.), amikor a korábbi – a Rendet eltörléssel is fenyegető – bizonytalan körülmények után megszületett a hivatalos zsinati döntés a Rend fennmaradás ának törvényességéről, más - ugyanabban a korban született – közösségektől eltérően. A Kármel tagjai ebben az eseményben Pátrónájuk szeretetének megny ilvánulását látták. Az ünnep időpontja később ismeretlen okból július 16-ra került.\n Később az az értelmezés kapott lábra a Rendben, hogy a Kármelheg yi Boldogasszony búcsúünnepe egy látomás időpontjával lenne kapcsolatban (1 251. júl. 16.). A XV. századból származó ún. A kármelita szentek Katalógusa című irat szerint ugyanis a Boldogságos Szűz Mária megjelent egy rendi elö ljárónak, az angol Stock Szent Simonnak. Skapulárét tartva a kezében megnyu gtatta a szent életű atyát, aki a Rend fennmaradásáért és megerősödéséért i mádkozott a nehéz körülmények közepette, s azt mondta neki: „Ez a kiváltság számodra és tieid számára: mindaz, aki e skapulárét viselve hal meg, üdvöz ülni fog.” Később a szerzetesek mellett a hívek is részesülni kívántak a ki váltság kegyelmében, s ők is a szent vállruha viselői lettek. Később olyann yira népszerűvé vált a Kármel „szent ruhája”, hogy az egyik legkedveltebb á jtatossági formává vált Isten népe körében.\n A látomás valódiságát és pont os dátumát illetően nincsenek korhű adataink. De ez nem változtat a benne f oglalt lelki tanítás igazságán, amit igazol a századok során a skapulárét f elvevő hívek nagy száma, a számtalan – a skapuláré által történt – csoda, é s az a tény, hogy a pápák mindenkor jóváhagyták, sőt ajánlották a skapuláré viselését. (Legutóbb II. János Pál pápa 2001-ben szeptember 11-én, a Skapu láré 750-ik évfordulója alkalmából mondott beszédjében.)\n A skapuláré lelk i tartalma az Egyháznak azon tanításán nyugszik, ami szerint, ha őszinte sz ívvel tiszteljük a Boldogságos Szüzet, ő különleges oltalmában részesít ben nünket földi életünk során, halálunk órájában és halálunk után. A Skapuláré tulajdonképpen egy jel. A Szűzanya iránti tiszteletből viseljük, annak min tegy látható és állandó jeleként. S mivel kifejezi a mi Máriához való kapcs olatunkat, egyúttal az ő anyai oltalmát és az örök élet zálogát is jelenti számunkra.\n Forrás: karmelitarend.hu\n X-ALT-DESC;FMTTYPE=text/html:
A XIII. század elején Albe
rt jeruzsálemi pátriárka adott Szabályt azoknak a Kármel-hegyén, az ún. Ill
és-kútnál letelepedett remetéknek, akik a Kármelita Rend első tagjai lettek
a Regula közös megélésével. A közösség első kápolnáját a Boldogságos Szűz
Mária tiszteletére szentelték fel.
Amikor pedig Európába kellett jön niük, a török támadások következtében elhagyva eredeti helyüket, magukat a „Kármelhegyi Boldogasszony Testvéreinek” kezdték hívni, amit az Egyház hiva talosan is elfogadott és megerősített. A Kármel tehát alapítása kezdeteitől fogva a Szent Szűz tiszteletére szentelt rendként értelmezte önmagát, s ez t az Egyház is megerősítette. A Boldogságos Szűz Mária személye a Kármel le lki tapasztalatában tehát központi szerepet tölt be, nem annyira jámbor már iás gyakorlatok, hanem az evangéliumi tökéletességre való törekvés sajátos módja által, amit az első szerzetesek Mária példájára és vele egyesülve – m indenekelőtt az állandó imádság és Isten igéjének hallgatása, befogadása ré vén – vágytak megvalósítani.
A Kármelhegyi Boldogasszony emlékünnepé nek első nyomairól a XIV. századi Angliából vannak forrásaink. A Rend Pátró nája iránti hálaünnepként tartotta július 17-ét, ami valószínűleg a II. Lyo ni Zsinat utolsó ülésével lehet kapcsolatban (1274. júl. 17.), amikor a kor ábbi – a Rendet eltörléssel is fenyegető – bizonytalan körülmények után meg született a hivatalos zsinati döntés a Rend fennmaradásának törvényességérő l, más - ugyanabban a korban született – közösségektől eltérően. A Kármel t agjai ebben az eseményben Pátrónájuk szeretetének megnyilvánulását látták. Az ünnep időpontja később ismeretlen okból július 16-ra került.
Késő bb az az értelmezés kapott lábra a Rendben, hogy a Kármelhegyi Boldogasszon y búcsúünnepe egy látomás időpontjával lenne kapcsolatban (1251. júl. 16.). A XV. századból származó ún. A kármelita szentek Katalógusa című irat szer int ugyanis a Boldogságos Szűz Mária megjelent egy rendi elöljárónak, az an gol Stock Szent Simonnak. Skapulárét tartva a kezében megnyugtatta a szent életű atyát, aki a Rend fennmaradásáért és megerősödéséért imádkozott a neh éz körülmények közepette, s azt mondta neki: „Ez a kiváltság számodra és ti eid számára: mindaz, aki e skapulárét viselve hal meg, üdvözülni fog.” Késő bb a szerzetesek mellett a hívek is részesülni kívántak a kiváltság kegyelm ében, s ők is a szent vállruha viselői lettek. Később olyannyira népszerűvé vált a Kármel „szent ruhája”, hogy az egyik legkedveltebb ájtatossági form ává vált Isten népe körében.
A látomás valódiságát és pontos dátumát illetően nincsenek korhű adataink. De ez nem változtat a benne foglalt lel ki tanítás igazságán, amit igazol a századok során a skapulárét felvevő hív ek nagy száma, a számtalan – a skapuláré által történt – csoda, és az a tén y, hogy a pápák mindenkor jóváhagyták, sőt ajánlották a skapuláré viselését . (Legutóbb II. János Pál pápa 2001-ben szeptember 11-én, a Skapuláré 750-i k évfordulója alkalmából mondott beszédjében.)
A skapuláré lelki tar talma az Egyháznak azon tanításán nyugszik, ami szerint, ha őszinte szívvel tiszteljük a Boldogságos Szüzet, ő különleges oltalmában részesít bennünke t földi életünk során, halálunk órájában és halálunk után. A Skapuláré tula jdonképpen egy jel. A Szűzanya iránti tiszteletből viseljük, annak mintegy látható és állandó jeleként. S mivel kifejezi a mi Máriához való kapcsolatu nkat, egyúttal az ő anyai oltalmát és az örök élet zálogát is jelenti számu nkra.
Forrás: karmelitarend.hu
DTSTAMP:20240328T120457 DTSTART;TZID=Europe/Budapest;VALUE=DATE:20110716 DTEND;TZID=Europe/Budapest;VALUE=DATE:20110717 SEQUENCE:0 RRULE:FREQ=YEARLY;COUNT=100;INTERVAL=1;BYYEARDAY=-169 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT END:VCALENDAR