Győri Szent Imre Plébánia
9024 Győr, Szent Imre út 35.
(96) 424 443
gyoriszentimre.iroda@gmail.com

Honlapunk megújult!

Kedves Olvasóink!

A győri Szent Imre Plébánia honlapja megújult.

Ez a honlap átmenetileg archívumként még elérhető marad, de a továbbiakban nem frissül.

A régi honlap híreit a menüből éri el.

A győri Szent Imre Plébánia új honlapja a következő címen érhető el, így amennyiben a kedvencek/könyvjelzők közé mentette el oldalunkat, az is érdemes frissíteni:

↓↓↓  Kattintson ide! ↓↓↓

GYŐRI SZENT IMRE PLÉBÁNIA

Hittantábor Balatonszepezden (2012)

A hittantáborról készült fényképválogatás az alábbi képre kattintva érhető el.

Rengeteg további kép a következő albumokban:

Szent Imre Hittantábor - 2012.07.02.

Szent Imre Hittantábor - 2012.07.03.

Szent Imre Hittantábor - 2012.07.04.

Szent Imre Hittantábor - 2012.07.05.

Szent Imre Hittantábor - 2012.07.06.

Idei hittantáborunk (2012.07.01-06.), a tavalyihoz hasonló módon ismét egy fogalom köré  szerveződött,  ez pedig a hit (mivel ez az egyházi év a hit éve). A hit jegyében táborunk témája a halászat volt. Na de kezdjük inkább az elején.

Vasárnap volt. Egy forró nap délutánja, mikor a sok izguló, kalandra vágyó gyermekkel, kigördült a busz a Szent Imre templom előtti parkolóból. Csupán 2 óra utazás után, ami sokaknak egy örökkévalóság volt, végre megérkeztünk balatonszepezdi szállásunkra, a Fenyves Panzióba. A tulajdonosok nagy kedvességgel fogadtak bennünket. A szobák beosztása után elköltöttük a tábor első közös vacsoráját, majd pedig közelebbről is megnéztük a magyar tengert, egyetlen Balatonunkat.

Hétfő. Az első teljes nap. Nagy fürdőzés szaga lógott a levegőben. Rengeteget lubickoltunk, ugráltunk. Az első tábori Szentmise után megtörtént a hét csapat tagjainak beosztása. Mindegyik csapat a tábor témájának megfelelően halakkal kapcsolatos nevet kapott, pl.: ecetes pontyok, tepsis tonhalak, tejfölös csukák… Minden egyes csoportnak saját csónakja volt, ami természetesen fel volt szerelve a halászáshoz elengedhetetlen halfogó hálóval. Ezekbe a hálókba péterhalakat kellett fogni. Minél ügyesebb volt egy csapat a versenyfeladatokban, annál több péterfillért tudott gyűjteni. Ha összejött 50 péterfillér, máris be lehetett váltani egy halacskára.

A keddi nap szintén új élményeket hozott. Ellátogattunk Balatonalmádiba, ahol strandoltunk egy nagyot, majd pedig az almádi templomban részt vettünk egy Szentmisén. A kedves olvasó kitalálhatja már mi volt a délutáni programunk. Hát persze! Strandolás fáradásig (meg persze, amíg nem jön a vonat, ami visszavisz Szepezdre).

Sokak szerint a tábor egyik fénypontja az éjszakai túra volt. Amit hívhatunk bátorságpróbának is. A túra útvonala egy sűrű sötét erdőben vezetett, ahol medvék, ijesztő falevelek és ősemberek lestek ránk. Ami jó hír, hogy mindenki átment a bátorságpróbán. Sőt, volt, aki kacagott is rajta.

A legnagyobb megpróbáltatások a csapatfeladatok voltak. Vajon ki a legjobb kigolyózó, a legfürgébb péterhal-hordár, a legügyesebb ormányos jeti, vagy esetleg ki a leggyorsabb vulkáncsináló a táborban? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a csapatversenyben. :)

Természetesen idén is volt szoba-tisztasági verseny. Az idei legtisztább szoba egy kétágyas fiúszoba volt. A méltó jutalom mindenkit megilletett.

A csütörtöki vacsora tábortűz mellett esett a legjobban. Ekkor gitározgattunk, énekelgettünk, telefont kerestünk , beszélgettünk és játszottunk nagyokat a tűz körül. A tábor tartós eleme azonban jól lemerült, minden egyes este érezhető volt az energia fogyása.

De elérkezett a péntek. Az a bizonyos péntek, amikor jött értünk a busz, és mi mentünk vele. Haza. Még egy utolsó csobbanás indulás előtt, és pakolás a járgányba. A buszban a fáradtak pihentek egyet, a soha el nem fáradók játszottak, a vicces kedvűek viccet meséltek, így gyorsan ment az idő, és már újra ott álltunk az ismerős Szent Imre templom előtt.

Volt itt minden: fürdés, csobbanás, nevetés, ugrálás, futás, ijedés, sírás, vigyorgás, halfogás, horgászás, almázás, pancsolás, még egy kis pancsolás, és ami elengedhetetlen minden évben: csupa jókedv.

Ha egy szóval le lehetne írni ezt a pár napot, ami mondjuk nem egyszerű, akkor talán annyit írnék: csodHALlatos. :)

Böxi

És álljon itt a nyertes halászvers is:

A halászat (Tejfölös lazacok verse)

Úgy szeretek halászni,

mint a halak zabálni. :)

A hajómban üldögélek,

gyertek pontyok és sügérek.

A nagy halaktól nem félek,

mert engem horgászbot véd meg.

Csalijaim hernyók, kukacok,

vonzanak halat, vagy egy tucatot.

Halaimból halászlét főzök,

sót, borsot, paprikát mind beletöltök.

Ezt eszem én ebédre,

a hasam nagy örömére.

Ha túl csípős lesz nem bánom,

akkor is megkajálom. :)

A piacra is viszek belőle,

sok hal talál ott vevőre.

Ha eladtam a halakat,

folytatom a hobbimat.

Beülök a csónakba,

vidám éneket dúdolva.

Ezzel töltöm én a napot,