Győri Szent Imre Plébánia
9024 Győr, Szent Imre út 35.
(96) 424 443
gyoriszentimre.iroda@gmail.com

Honlapunk megújult!

Kedves Olvasóink!

A győri Szent Imre Plébánia honlapja megújult.

Ez a honlap átmenetileg archívumként még elérhető marad, de a továbbiakban nem frissül.

A régi honlap híreit a menüből éri el.

A győri Szent Imre Plébánia új honlapja a következő címen érhető el, így amennyiben a kedvencek/könyvjelzők közé mentette el oldalunkat, az is érdemes frissíteni:

↓↓↓  Kattintson ide! ↓↓↓

GYŐRI SZENT IMRE PLÉBÁNIA

Ministráns kirándulás és tábor Dunaszegen (08. 26 - 28)

Szilárd atya a ministránsokkal

Szilárd atya meghívására augusztus végén biciklivel Dunaszegre látogattak a ministránsok, ahol az atya három napos tábort szervezett. A kirándulás-táborról szóló képeket a galériában tekinthetjük meg.

Miután Szilárd atyát - nagy szomorúságunkra - elhelyezték, szervezett egy nyárzáró bulit, hogy ne merüljön feledésbe az együtt töltött 3 év; meghívta a Szent Imrés ministránsokat Dunaszegre, az új helyére.

Augusztus 26-án indultunk ki biciklivel. Mikor odaértünk, nagyon jó hangulat és zene fogadott minket. A dunaszegi fiatalok biztosították a muzsikát. Táncoltunk, szórakoztunk kicsit, majd meglátogattuk a  dunaszegi múzeumot. Ott láthattunk sokféle gyönyörű edényt, régi szerszámokat, és megismertük Dunaszeg történetét. Innen az oviba indultunk ebédelni. Konyhás néni kitett magáért; finom ebéddel a hasunkban folytathattuk utunkat.
Megnéztük a motormúzeumot, érdekes dolgokat hallottunk, de ez főleg a fiúknak nyerte el a tetszését. Majd a Morotva tavat sétáltuk körbe. A kisgyerekek igencsak élvezték, mert a sok békával ijesztgethették a félős lányokat. Ezután visszamentünk a plébániára felfalni a finom sütiket. Késő délután a Rezeda együttes zenéjét élvezhettük. Utána a csoportnak egy része visszabiciklizett a Szent Imre plébániára. De volt kb. 15 ember, aki tovább boldogította Szilárd atyát. Akkor este bográcsban főztek pörköltet, és az örökmozgó kislányok még estig ugrándoztak.
Másnap (27-én) megreggeliztünk, és tekézni mentünk. Három csapatban versenyeztünk több meneten keresztül. Majd ezen a helyen ebédeltünk meg. Megnéztük a szürke marhákat, de sajnos nem tudtuk megsimogatni őket, pedig tervben volt. Miután mindenki jóllakott, visszamentünk Szilárd atya otthonába. Játszottunk beugrót, meg még sokminden mást. Este a vacsora után Dungária koncertet hallhattunk, és táncolhattunk a magyar nagy slágerekre, melyet az ottani ministránsok énekeltek nekünk. Mikor vége lett, már mindenki fáradtan dőlt le az ágyra.
Szombaton eljött az elválás pillanata. A reggeli után lezártuk ezt a tábort egy misével abban a gyönyörű kis dunaszegi templomban. Majd összepakoltunk, és könnyes búcsút vettünk az atyától, reménykedve, hogy lesz majd még ilyen, és hogy soha nem fog elfelejteni minket.
Sipák Barbara

* * *

Szilárd atya egy nap úgy döntött, hogy meghívja egykori ministránsait Dunaszegre egy többnapos tábor keretében. A szervezésben és a lebonyolításban a helyi ministránsok fő szerepet vállaltak. A színes programok és a jó zene már a kicsomagolásnál megalapozták a jó hangulatot. A szervezők mindent megtettek, hogy a Szent Imrés fiatalok minél jobban érezzék magukat. Valaki a rakott krumpliban, valaki pedig a játékban lelte örömét. Esténként volt zene, tánc, karaoke és utánozhatatlan rock’n roll. Néha még Szilárd atyát is sikerült rávenni, hogy mutassa meg kifogástalan tehetségét a mikrofonnál. Számomra felejthetetlen élmény volt megismerkedni és összebarátkozni velük. Legjobb emlékeim egyike a sok közül biztosan a rettentő fárasztó, de egyben kihagyhatatlan tánctanulás volt a legendás Hungária számokra. Ebben a rövid beszámolóban csak néhány élményt emeltem ki a sok közül, mert a tekézést, a népzenei bemutatót és a falunézést nehéz lenne pár sorban leírni. Remélem minden táborozó sok élménnyel gazdagodva hagyta itt Dunaszeget. Ha tehetném, már ma elkezdeném szervezni egy újabb találkozó programjait Szilárd atyával.